Author Archives: Juricek

Jak zlepšit kázeň ve třídě v novém školním roce

Jak zlepšit kázeň ve třídě v novém školním roce Kázeň ve třídě a chování žáků obecně jsou témata, která musíme jako učitelé řešit každý den. Zároveň to je neoblíbená a náročná oblast naší práce, dle výzkumů je právě řešení kázeňských problémů jeden z největších stresorů pedagogické profese. V novém školním roce však… Read more »

Holé vědomosti již nestačí

Vývoj společnosti si žádá změnu školství. Rodiče žáci i zaměstnavatelé už nechtějí aby absolventi základního vzdělání jen znali a uměli reprodukovat informace, ale aby je také dokázali opravdu použít v kontextu současné doby. Jeden z nejlepších nástrojů na vysvětlení provázanosti znalostí a dovedností je Bloomova taxonomie. V následujícím obrázku jsem vytvořil… Read more »

Co je ikigai a potřebujeme ho ve školách?

Ikigai je japonské slovo, které označuje stav vnitřního naplnění. Ikigei je důvod, proč ráno vstáváme. Ikigai se dá dosáhnout prolnutím hodnot, které vidíme na obrázku ve formě diagramů. Ne každý ve svém životě prožívá ikigai, to je normální. Měli bychom se však těmito hodnotami zabývat. Hluboce se nad nimi zamyslet,… Read more »

5 oblastí, kam posunout školní vzdělávání

Od počátku své učitelské kariéry se zamýšlím nad tím, jak správně učit. Proto pravidelně zavádím do svých hodin nové metody, hry a pomůcky. Je to vzrušující, přestože někdy vyčerpávající, ale podle mě správná cesta. V poslední době se stále více zabývám podstatou samotné výuky, spíše než konkrétními metodami. Napadají mě… Read more »

LEGO ve výuce jazyků!

Lego zná každý. Tato dánská firma je největším výrobcem pneumatik na světě, každý rok jich vyrobí 318 milionů. (zdroj) My se však v tomto článku zaměříme na další LEGO produkt a to jsou kostičky, konkrétně na to, jak je využít ve vzdělávání. Kde koupit? Při nákupu jsem věděl, že potřebuji… Read more »

Cesta k efektivnímu učení (1), sláva špachtlím!

Cesta k efektivnímu učení, sláva špachtlím! Vyvolávání těch žáků, kteří se hlásí, má jisté nevýhody. Obvykle nám zvedají ruku stále ti samí lidé. Hlásí se (celkem pochopitelně) pouze tehdy, když znají správnou odpověď, a navíc pasivní žáci spoléhají na své pozornosti-chtivé kolegy a jsou myšlenkami jinde. Takto se rozdíly ve… Read more »

Quizlet vocabulary

Holiday: https://quizlet.com/_569gy5 Hotel: https://quizlet.com/_4yh25m Passive voice: https://quizlet.com/_4y266f  City places, short: https://quizlet.com/_4wyv52 idiomy kratší: https://quizlet.com/_4uxyhv Idioms: https://quizlet.com/_4thsen Rooms: https://quizlet.com/_4sop7y Food: https://quizlet.com/_4l97h1 Jobs: https://quizlet.com/_4l7x9l Furniture: https://quizlet.com/_4dglmj Relative clauses: https://quizlet.com/_4adltu  Past continuous: https://quizlet.com/_49puip Body parts: https://quizlet.com/_496ohd WH pronouns: https://quizlet.com/_44kccq Noun to adjective: https://quizlet.com/_42rg47 Verb to BE: https://quizlet.com/_42jyfo Animals: https://quizlet.com/_419rgw  European capitals https://quizlet.com/_3wvhsj Clothes Diagram: https://quizlet.com/_3w9qsu Past simple X Past continuous https://quizlet.com/_3vgk4w Present perfect X Past simple https://quizlet.com/_3t0gel Past simple, irregular verbs https://quizlet.com/_3rk6ub  Present simple… Read more »

Project 1

verb to BE 1. UMIMETO – to be – https://www.umimeanglicky.cz/vpisovacka-verb-to-be/281  2. Exercise 1, Present simple, sloveso BE: https://www.ego4u.com/en/cram-up/grammar/simple-present/form/exercises?06 3. Quizizzz: https://quizizz.com/admin/quiz/581f052b799d6eb55b7fc8b7  Unit 1, vocabulary https://drive.google.com/file/d/0B7dhikP6jvp1SEdDeWRFNzFKWGs/view?usp=sharing Přihlášení na QUIZLET 5.A: https://quizlet.com/join/GKB9DACMj Přihlášení na QUIZLET 5.B: https://quizlet.com/join/Se3gfvdVc Leicester Padlet A: https://padlet.com/juricek_ucitel/806jr4o5n8yv Leicester Padlet B: https://padlet.com/juricek_ucitel/hvzu5g4shkrd Exercise 7, Present simple: TEST SHRNUTÍ: https://www.ego4u.com/en/cram-up/tests/simple-present-1 Exercise 6, Present simple: WH OTÁZKY: https://www.ego4u.com/en/cram-up/grammar/simple-present/form/exercises?05 Exercise 5, Present… Read more »

Project 2

UNIT 3 vocabulary 6A https://learningapps.org/watch?v=pedjd349318 UNIT 3 vocabulary 6B https://learningapps.org/watch?v=pyq6n9cz218  Present continuous LA, poslech: https://learningapps.org/watch?v=pnprfp3oc17 2. LA, zápor: https://learningapps.org/watch?v=p7jwisx3t17 3. PC – affirmative https://www.ego4u.com/en/cram-up/grammar/present-progressive/form/exercises?form02 4. PC all forms https://www.ego4u.com/en/cram-up/grammar/present-progressive/form/exercises     Přihlášení na QUIZLET: https://quizlet.com/join/P2NZdh3WP   Leicester padlet: https://padlet.com/juricek_ucitel/dko5zbp9jxu7 Countable/ uncountable food Quizizz: https://quizizz.com/admin/quiz/58c5154744e58cb424185ac2 LA: http://LearningApps.org/view403765 Simple past – questions and negation Negation Questions 1 WH questions (2) Summary Simple… Read more »

Project 3

Reading practice: http://learnenglishteens.britishcouncil.org/skills/reading-skills-practice UNIT 3 vocabulary: https://learningapps.org/watch?v=pkbv49f5k18 UNIT 2 vocabulary: https://learningapps.org/watch?v=p1ncf3iqc17  Invitation: https://www.befunky.com/create/designer/ Přihlášení na QUIZLET: https://quizlet.com/join/HUpJKwA4E   Leicester padlet: https://padlet.com/juricek_ucitel/kqtemlec1ovp Padlet, členy: https://padlet.com/juricek_ucitel/articles LA: going to – http://LearningApps.org/watch?v=pgopeucct17 Quizizzy past simple: https://quizizz.com/admin/quiz/581f079e1fcba810612faa9b Kahoot, will/going to: https://play.kahoot.it/#/k/5ca6feda-1dd9-433f-a59a-31ce5e1d2507 Kahoot: past simple/continuous: https://play.kahoot.it/#/k/516fecc6-5db9-44df-9270-669336d98ced Kahoot present simple/continuous: https://play.kahoot.it/#/k/4e2046da-bd71-4ec6-8986-e148050a591b Kahoot irregular verbs: https://play.kahoot.it/#/k/b11fd5ad-5f73-4090-9f5f-0eced30eda9a Zápis na DUolingo návod: https://drive.google.com/open?id=0B7dhikP6jvp1YnJBYXUwRXVVakE